چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به منظور اجرای هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی و آشنایی بیشتر اعضای خردسال کتابخانه عمومی حــکیم هیدجی با جشنواره ،  کتاب دوست مهربان کبوترها از سری کتاب های جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش کودکان کتابخانه عمومی حکیم هیدجی  توسط  کتابدار کتابخانه عمومی حکیم هیدجی جمع خوانی شد . در ادامه این برنامه  اعضای خردسال کتابخانه برداشت های خود را از این کتاب به تصویر کشیدند همچنین به منظور آشنایی سایر اعضای  کتابخانه  و اهالی محترم شهر هیدج با جشنواره کتابخوانی رضوی ،  تیزر تبلیغاتی این جشنــواره  در برنامه های مختلف کتابخـانه و تلوزیون شهری شهرداری واقع در پارک لاله هیدج ( ورودی اتوبان )   در شب های متوالی پخش گردید.

سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, :: 4:55 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی روز پنجشنبه مورخه 95/3/13 افتخار میزبانی کتابداران محترم شهرستان ابهر به صرف عصرانه با طعم کتاب را داشت. در ابتدای برنامه جناب آقای بختیاری ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده گان این برنامه یادآور شدند که جای خالی نشست هایی از این دست  در کتابخانه ها به شدت احساس می شود. وی خواستار همکاری بیشتر کتابداران در برنامه های این چنینی و  همت در انجام وظایف کتابداری و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کاربران شد. در ادامه برنامه سرکار خانم یارقلی از کتابداران کتابخانه عمومی حکیم هیدجی ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور حاضرین به معرفی کتاب امام علی بن موسی الرضا(ع)(منبع مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی) و کرامات و فضایل این امام عزیز پرداخت. در پایان برنامه نیز با پذیرایی مختصری تلاش شد که خاطره زیبایی از این روز در ذهن همکاران باقی بماند.

1-    چراهای شگفت انگیز استان ایلام

در استان ایلام هفت شهرستان به نام های آبدانان، ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، دره شهر، دهلران و مهران وجود دارد. عذای محلی استان ایلام عبارتند از : آش محلی، ترخینه، شل کین، کله کنجی، بژی برساق. زبان مردم ایلام کردی، لری و لکی است. نام قدیم ایلام آلامتو و اریوجان است. یکی از پدیده های طبیعی استان ایلام

دریاچه های دو قلو و سیاه گاو است. بازی های محلی استان ایلام عبارتند از: بازی پلان، کشتی، وزنه برداری، ،والیبال و فوتبال.

2-   قطب ها

قاره جنوبگان پست ترین و مرتفع ترین قاره جهان است. قطب همیشه یخ زده نبود. دمای قطب جنوب 89 درجه سلسیوس و در شمال 17 درجه گرمتر است. یخ های شناور از قلب یخچال آب شیرین جدا می شوند که مرتفع ترین آن ها 6 برابر برج خلیفه است. در قطب گیاه وجود دارد. بید قطب شمال یکی از مهم ترین گیاهان شمال است. موی خرس قطبی شفاف و پوست آنان سیاه است. قطب ها در حال آلوده شدن هستند. پنگوئن امپراتور در گذشته هم قد انسان بوده است. دانشمندان در قطب لباسهای فضایی را تست میکنند.

3-  از تخم تا قورباغه

یک دختر بچه و مادربزرگ او به برکه می روند که قورباغه ای برا می بینند که در حال تخم گذاشتن است. آن ها کمی از تخم ها را بر میدارند و به خانه می برند و به تنگ می اندازند. بعد از چند روز تخم ها تبدیل به قورباغه نوزاد می شود. آنها به قورباغه ها غذا می دهند تا قوی شوند و نمیرند. سرانجام قورباغه ها بزرگ می شوند و می خواهند که از تنگ بیرون بیایند و مادربزرگ آن ها را می گیرد و به برکه می برد.

4-   میهمان شرمسار

اذان مغرب گذشته بود. چند نفر از کافران میخواستند میهمان پیامبر شوند. پیامبر از یاران خود خواست هر کدام از این مهمانان را به خانه خود ببرند.  یکی از کافران با هیکلی درشت و ژولیده باقی ماند. با پیامبر همراه شد. هنگام شب اهل خانه پی در پی غذا می آوردند و او نیز غذاها را می بلعید. اهل خانه هنگام شب بدون غذا خوابیدندو پیامبر جای مرد را در اتاق دیگری انداخت و او به خواب سنگینی فرو رفت. ساعتی بعد یکی از اهالی خانه در اتاق مرد پرخور را قفل کرد. نیمه های شب مرد پرخور دچار دلپیچه شد و خواست که بیرون برود اما در قفل بود. او خوابید و در خواب خود را تخلیه کرد. وقتی بیدار شد می خواست از خجالت بمیرد. نزدیک اذان ظهر پیامبر در را گشود و مرد را دید و شتابان به سوی مسجد رفت. مرد تحت تاثیر اخلاق پیامبر قرار گرفت و مسلمان شد. مرد بقچه خود را در خانه پیامبر جا گذاشته بود و برگشت و از پیامبر معذرت خواست و با کمی غذا سر به بالین گذاشت.

5-   برج پادشاه الف ها

در اين داستان كسي به دهكده‌ي لامپي‌ها دستبرد زده است. ولي اين شخص نمي‌تواند "لرد اسپار" باشد، زيرا او به طرز اسرارآميزي ناپديد شده است. در دهكده شايع شده كه اين سرقت، كار يك هيولاي وحشتناك است. "اريك"، "جولي" و "نيل" همراه "خان" و "شاهزاده كياه" به راه مي‌افتند تا اين هيولا را پيدا كنند. ولي به جاي آن با چيز غير منتظره‌اي روبه‌رو مي‌گردندو ....

6-   طومار ماه

"گالن" به جهان زيرين امپراتوري اهريمني "پانجيباره" رفته است. او براي دفاع از خويش، به چوب جادوي "اوريك" كه قرن‌ها پنهان بوده است احتياج دارد. "كياه" و دوستانش مي‌خواهند به گالن كمك كنند، اما تنها چيزي كه مي‌تواند آن‌ها را به چوب جادو برساند "طومار ماه" است. طومار ماه مي‌تواند كارهاي شگفت‌انگيزي انجام دهد و يكي از آن‌ها اين است كه مي‌تواند كساني را كه آن را مي‌خوانند به زمان گذشته ببرد.

سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان در مورخه 94/11/18 با حضور تعدادی از دانش آموزان در مدرسه راهنمایی هاجر با معرفی کتابهای ذیل توسط دانش آموزان برگزار گردید. 

دیوید کاپرفیلد

نام رمانی نوشته چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی و نیز نام شخصیت اصلی همین داستان است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۸۵۰ میلادی منتشر شد. دیکنز آن را از سایر کتاب های خود برتر می‌دانست شاید بخاطر اینکه حوادث هیجان­ انگیز و بسیاری از عناصر داستان برگرفته از رخداد های زندگی خود او است و می‌توان گفت بیش از دیگر رمان‌های او، قالب اتوبیوگرافی دارد.

شخصیت اصلی این داستان، دیوید کاپرفیلد، کودک مورد علاقه خود دیکنز نیز می‌باشد.

دیوید پسرک یتیمی است که مادرش با مرد خشن و بی رحمی ازدواج می کند و آنها دیوید را به مدرسه شبانه روزی می فرستند. مشکلات و تحقیرهایی که دیوید توی زندگیش تحمل می کند و با این حال سعی دارد راهش را به سوی اینده باز کند .
در این داستان توجه نویسنده بیشتر به ماجراهای خانگی و روحانی است تا بیدادهای اجتماعی. خفت‌های شخصیت «پیپ» در این رمان، فرازجویی‌هایش، بزرگ‌منشی‌های به خود بسته‌اش و نیز ترقی و تنزلش همه نمادهای اجتماعی قابل شناخت‌اند.  

گرگ ها از برف نمی ترسند

ای کتاب از روستای کوچک ۵ خانواری حکایت دارد که در دره های محصور کوهی در سبلان واقع شده است.موضوع رمان درباره طبیعت و زلزله است. داستان در سبلان رخ می دهد، زلزله ای به وقوع می پیوندد و در پی آن برف سنگینی می بارد. شخصیت های اصلی داستان، ۲ دوست نوجوان به نام های فتاح و یوسف هستند و البته در کنار آنها، گرگ نیز به عنوان یک شخصیت نمود پیدا کرده و نقش پررنگی هم دارد. ویژگی بارز این کتاب، پرداخت جزییات صحنه های زلزله و پیامدهای آن است، به طوری که خواننده را آهسته آهسته به عمق داستان می برد و وقتی خواننده به خود می آید، خود را در فضای ویران شده روستا و در میان آواری از خشت و گل می بیند.

با وقوع پس لرزه ها تن خواننده نیز به لرزه می افتد و هنگامی که تقلای ۲ نوجوان را که هیچ امیدی به امدادرسانی ندارند چرا که فکر می کنند روستایشان فراموش شده است برای نجات خانواده شان می بیند سنگینی فاجعه را هر لحظه بیشتر احساس می کند؛ ۲ نوجوانی که علاوه بر تحمل دیدن صحنه های دلخراش فاجعه باید با گرگ هایی که با استشمام بوی احشام به روستا سرازیر شده اند نیز بجنگند.

بلندیهای بادگیر

بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) رمانی است نوشتهٔ امیلی برونته، شاعر و نویسندهٔ انگلیسی. این کتاب در فارسی با عنوان عشق هرگز نمی‌میرد نیز ترجمه شده‌است.

داستان از زبان خدمتکاری به نام آلن دین برای مردی تعریف می شود که خانه ای را از شخصی به نام هیت کیلیف اجاره کرده است و در حقیقت ماجرای زندگی هیت کلیف است . آقای ارنشا همراه فرزندانش هیندلی و کاترین در خانه ای به نام وادرینگ هایتز زندگی می کند . روز آقای ارنشا پسر بی سرپرست و بیچاره ای به نام هیت کیلیف را با خود می آورد تا با آنها زندگی نماید پسری صبور اما موذی که رابطه ای صمیمی با کاترین ایجاد می کند در حالی که با هیندلی خیلی روابط خصمانه ای داره و ماجرا بدین نحو ادامه پیدا می کنه تحقیرها عشق ها و انتقام های پیچیده و تو در تو .

این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکل‌دار میان هیت کلیف و کترین ارنشاو است.و این‌که این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند.  

هیتکلیف پسری یتیم از خانواده ای کولی به سرپرستی مردی مهربان و ثروتمند درمی آید . دختر خانواده کاترین است که از همان روز اول ارتباط خوبی با پسرک برقرار می کند اما پسر خانواده به شدت از او متنفر است . پس از مرگ پدر او را به عنوان کارگر در خانه قبول می کنند و  جایگاهش را از او می گیرند . هیتکلیف و کاترین که عاشق هم هستند با مرارت های زیادی روبرو می شوند . برادر کاترین سعی در جدا کردن آنها می گیرد و سرانجام کاترین تن به ازدواج با مردی ثروتمند می دهد . هیدکلیف با روحی زخم خورده و سراسر تحقیر شده خانه را ترک می کند تا روزی به قصد انتقام برگردد و "بلندی های بادگیر" شکل می گیرد ...

غرور و تعصب

كتاب در مورد خانواده اي به اسم بنتس ست که پنج دختر دارند. آقاي بنتس يك جنتلمن است كه زني كوته فكر دارد كه همه فكرش شوهر دادن دخترهاست. جين دختر اول بسيار زيبا و موقر ، اليزابت دختر دوم شيطان و فعال ، كاترين و ليديا جلف و فقط در فكر رقص و مهماني هستند و مري هم گوشه گير و كتاب خوان است . كتاب هم عشق و عاشقي و ماجراهاي اين دخترهاست .چندی بود که در همسایگی شان در باغی به نام "نِدِرفیلد" مردی سرشناس و ثروتمند به اسم "چارلز بینگلی" زندگی می کرد که بسیار با محبّت و خوش چهره بود.خانم بنت می کوشید تا هر طور شده مرد جوان را برای ازدواج به یکی از دخترانش مایل کند . در یک مهمانی که بینگلی ترتیب داده بود ، خانواده ی بنت نیز حضور داشتند .آقای دارسی ، دوستِ شوهرِ خواهر چارلز هم در آن جشن بود .او سر و وضعی آراسته و پر غرور داشت .آن شب ، جین با چارلزبینگلی آشنا شد . دوشیزه بینگلی هم دوست داشت دارسی به او توجه کند که چنین نشد...

جام جهانی در جوادیه

موضوع این رمان، برگزاری یک مسابقه فوتبال در گروه نوجوانان، آن هم در یکی از محله های جنوبی شهر تهران (جوادیه) است.

پسری به نام سیاوش بود که زبان انگلیسیش خوب بود. آن سال تابستان سفیر کانادا به همراه پسرش به ایران آمده بود. پسر سفیر که نامش آلکس بود، می­خواست زبان فارسی یاد بگیرد. خلاصه سیاوش معلم او شد. از آن طرف سیاوش و دوستانش می­خواستند مسابقات بین المحلی برگزارکنند و به همین دلیل اعلامیه چاپ کردند. روزی آلکس اعلامیه را دید و چون به زبان انگلیسی هم نوشته شده بود توانست آن را بخواند. آلکس وقتی از این مسابقات با خبر شد، این موضوع را به پسران سفیران کشورهای دیگر گفت و هر کدام از آن­ها تصمیم گرفتند در این مسابقات تیم بدهند و به این ترتیب این مسابقات با نام جام دوستی آغاز شد و....
سیاوش، شخصیت محوری داستان، نوجوان پر شور و حالی است که به واسطه ارتباط با پسر سفیر کشور کانادا، پای چند تیم خارجی نوجوانان را به مسابقه جام دوستی در محله خودشان باز می کند و حوادث بعدی رمان بیشتر درباره حضور تیم نوجوانان کشور افغانستان در این جام محلی و جهانی است. حوادثی که برای تیم نوجوانان افغانستان به وجود می آید، باعث بروز احساسات و عواطف انسانی در بین اعضای سایر تیم های شرکت کننده می شود. حتی در مرحله فینال مسابقات 
تیم نوجوانان برزیل به عمد بازی را به نوجوانان فوتبالیست افغانی واگذار می کنند.

کوه مرا صدا زد

داستان درباره نوجوانى به نام «جلال» است که در روستایی در کوههاى سبلان زندگى میکند. در یکی از روزها بیماری سختی بر پدر جلال مستولی می شود و جلال برای یافتن حکیم و مداوای پدر با اسب خود «قاشقا» به روستای همسایه مى‏رود... حکیم بر بالین پدر حاضر می شود و با معاینه پدر توصیه می کند که فورا او را جهت معالجه به شهر ببرند... عمو اسحق پدر را براى معالجه به شهر می‏برد... اما بیماری پدر بسیار وخیم است و حکیم و پزشکان شهر نمى‏توانند پدر را نجات دهند و او می‏میرد. اینجاست که جلال خانواده خود را بدون سرپرست می بیند و تصمیم می گیرد هر طور که شده جای خالی پدر خود را پر کند. يكى از روزها، وقتى عمو اسحق براى گرفتن «كبك» به كوهستان‏ مى‏رود، جلال كه نتوانسته رضايت او را جلب كند، پنهانى به دنبالش ‏روانه مى‏شود. در بين راه عمو متوجه حضور جلال شده و از سر دلسوزى او را هم با خود همراه مى‏كند...

آنها موفق مى‏شوند در كوهستان كبكى را شكار كنند. وقتى عمواسحق به دنبال كبك ديگرى مى‏رود، گرفتار بهمن مى‏شود. جلال‏عمو را نجات مى‏دهد و به دهكده بازمى‏گرداند. عمواسحق جريان رابراى مادر جلال تعريف مى‏كند، او باور مى‏كند كه پسرش ديگرمى‏تواند كارهاى مردانه خانه را انجام دهد.

سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:, :: 16:32 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر کانون ادبی کتابخانه عمومی حکیم هیدجی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج مراسم عصری با شعر با عنوان" صنوبر" را در مورخه 94/11/19 در محل سالن اجتماعات کتابخانه برگزار نمود. در این مراسم ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا جعفری ضمن خیرمقدم گزارشی از فعالیتهای فرهنگی دانشگاه را ارائه نمودند، پس از ایشان جناب آقای عسگری رایست محترم شورای اسلامی شهر به عنوان سخنران مطالبی را در خصوص اهمیت شعر و جایگاه هنر بیان نمودند در ادامه همچنین جمعی از شعرای شهر اشعار خود ار قرائت نمودند.

 

دو شنبه 19 بهمن 1394برچسب:, :: 10:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر کتاب سر صنوبر تالیف آقای محمدرضا هادی نیا( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج و عضو فعال کانون ادبی کتابخانه حکیم هیدجی) در مورخه 94/11/19 در محل سالن اجتماعات کتابخانه و با حضور جمعی از شعرا و فرهنگیان و مسوولین شهر انجام خواهد شد.

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی حکیم هیدجی اقدام به برگزاری مراسم جشن ویژه اعضای خردسال کتابخانه نمود. در این مراسم که با استقبال بسیار خوب خانواده های خردسالان عزیز مواجه شد برنامه های شاد و متنوعی اجرا گردید، که از جمله می توان به خواندن شعر و سرود، نمایش عروسکی، مسابقات مختلف، جمع خوانی، تئاتر و ... اشاره نمود.

 

چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, :: 11:15 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

جهت دریافت سوالات مکتوب مسابقه به کتابخانه مراجعه کنید.

چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, :: 10:1 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

سالن مطالعه کتابخانه بعد از نوسازی به زبان تصویر

تصاویری از سالن مطالعه کتابخانه قبل از نوسازی 

 

دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

*بخشودگی جرایم دیرکرد*

 

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت به اطلاع اعضای محترم کتابخانه میرساند که از تاریخ 5/10/94 لغایت 10/10/94 چنانچه دارای جرایم دیرکرد کتاب هستند در صورت بازگرداندن کتب امانتی به کتابخانه، جرایم ایشان مورد بخشش قرار می گیرد.

سه شنبه 1 دی 1394برچسب:, :: 17:20 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به مناسبت شب یلدا و آغاز امامت امام زمان (عج ) مراسم جشنی ویزه کودکان از طرف ایستگاه شادمانه کتابخانه عمومی حکیم هیدجی هیدج در محل سالن اجتماعات کتابخانه برگزار گردید . در این مراسم که با حضور کودکان و خانواده های این عزیزان برگزار شد  تلاش گردید تا  با زبان کودکانه مطالبی در خصوص شب یلدا و پیشینه تاریخی آن به کودکان ارائه گردد در ادامه ضمن اجرای برنامه های جانبی از قبیل شعر خوانی ، قصه گویی و بازی های کودکانه ، با ابتکار مربی کلاس و تنی چند از مادران به شیوه سنتی با برپایی کرسی و تزئین میوه های شب چله  تلاش شد  تا فضایی کاملا دوستانه و صمیمی  همراه با به تصویر کشیدن بخشی از آداب و رسوم گذشته ، کودکان را با قبیل مراسم بیشتر آشنا نمود.

 

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان نهمین سوگواره شعر عاشورایی در مورخه 1394/9/10 در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور شعرایی از شعرهای هیدج، صایین قلعه، تبریز و زنجان، مسوولین محلی، شهردار و اعضای شورا و خانواده های معزز شهدا برگزار گردید اشعاری به زبان ترکی و فارسی در وصف امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و حماسه عاشورا و اربعین حسینی از سوی شعرا قرائت شد.

 

نی نوازی از دیگر برنامه های این مراسم بود که توسط برادران احمدخانی اجرا و حال و هوای معنوی مراسم را مضاعف کرد.

 

در پایان مراسم از شعرای حاضر در جمع و کتابخوانان نمونه کتابخانه قدردانی و با اهدای جوایزی از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

دو شنبه 9 آذر 1394برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، کانون ادبی کتابخانه عمومی حکیم هیدجی با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هیدج اقدام به برگزاری نهمین سوگواره شعر عاشورایی نموده است.

در این مراسم شعرایی از شهرهای هیدج، ابهر، صائین قلعه اشعاری با مفهوم عاشورا و قیام امام حسین(ع) قرائت خواهند نمود.

یک شنبه 24 آبان 1394برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به اطلاع میرساند کتابخانه عمومی حکیم هیدجی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از تاریخ 23 لغایت 30 آبان ماه اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه کتابخوانی از کتاب“ اسلام و تعلیم و تربیت“ نموده است. کلیه علاقمندان میتوانند جهت شرکت در مسابقه به دفاتر مدارس و کتابخانه مراجعه نمایند.به برندگان مسابقه جوایزی به قید قرعه از طرف کتابخانه اهداء خواهد شد.

 

 

یک شنبه 24 آبان 1394برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به اطلاع مراجعین محترم میرساند کتابخانه عمومی حکیم هیدجی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از تاریخ 23 لغایت 30 آبان ماه از تمامی علاقمندان به عرصه کتاب و کتابخوانی به صورت رایگان ثبت نام می کند.

برگزاری مراسم جشن به مناسبت روز جهانی کودک. به مناسبت روز جهانی کودک ، ایستگاه شادمانه کتابخانه هیدج اقدام به برگزاری مراسم جشنی در محل سالن اجتماعات نمود . در این مراسم که با حضور جناب آقای عسگری ریاست محترم شهر هیدج ،جناب آقای بختیاری ریاست محترم اداره کتابخانه های شهرستان ابهر و اعضای خردسال کتابخانه هیدج برگزار گردید ، تلاش شد تا فضایی شاد برای کودکان فراهم گردد . در پایان مراسم ضمن اهداء کتاب به کلیه شرکت کنندگان ، با تهیه کیک از کلیه عزیزان پذیرایی به عمل آمد. Iهمچنین اعضای خردسال کتابخانه با تهیه هدیه ای از زحمات و حمایت های آقای عسگری و آقای بختیاری تقدیر و تشکر نمودند. 

 

نمایش فیلم برای کودکان : به منظور جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی  این مرکز اقدام به نمایش فیلم برای کودکان نمود

 

بازدید مهد های کودک : در هفته کودک تعدادی از مهد های کودک از کتابخانه بازدی به عمل آورده و کتابداران توضیحاتی را در خصوص کتابخانه به  بازدید کنندگان ارائه نمودند.

 

برگزاری مراسم عصری با شعر و موسیقی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم توسط کانون ادبی حکیم هیدجی در محل سالن اجتماعات کتابخانه: در این مراسم که در مورخه 94/2/17 برگزار گردید تنی چنداز شعرای کانون ادبی کتابخانه حکیم هیدجی اشعار خود را با موضوع معلم قرائت نمودند، همچنین در این مراسم گروه موسیقی نوا به اجرای برنامه موسیقی پرداخت و در نهایت از تمامی شعرای حاضر در جلسه و هنرمندان موسیقی با اهدای تندیس و لوح یاد بود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

حضور کتابداران به همراه جمعی از اعضای کتابخانه در مدارس به مناسبت تبریک روز معلم

سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, :: 17:19 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

برگزاری جنگ شادی و نشاط با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، امام جمعه و والدین کودکان عضو کتابخانه در محل کتابخانه

سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, :: 17:16 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

شنبه 1 آذر 1393برچسب:, :: 8:1 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 حضور کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی در مدارس

 

بازدید مدارس از کتابخانه و آشنای با فعالیتها و خدمات آن

 

برگزاری سوگواره شعر عاشورایی و تجلیل از اعضای نمونه کتابخانه

 

حضور شهردار و شورای اسلامی در کتابخانه و تقدیر از کتابداران

 

حضور کتابداران در سالن تربیت بدنی و اهدای جوایز به ورزشکاران کتابخوان

 

نمایش فیلم برای کودکان

 

برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی

 

سایر فعالیتها:

  • برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب کربلا مبارزه با پوچی ها،
  • برگزاری دو مورد مسابقه حضوری در مدارس و اهدای جوایز به برندگان
  • عضویت رایگان
  • برگزاری جشنواره اهدای کتاب
  • تهیه و نصب پلاکارد در خصوص هفته کتاب
  • تهیه بروشور و توزیع آن در بین مدارس
پنج شنبه 24 مهر 1393برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده


برگزاری مسابقه نقاشی با حضور دانش آموزان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی

نمایش فیلم برای کودکان مدارس ابتدایی

برگزاری کارگاه آشنایی با بخش کودک کتابخانه و خدمات و فعالیتهای آن

 

ارائه رایگان مقالات از سامانه نمایه نشریات تحت وب به اعضاء و علاقمندان .

 

اجرای برنامه های ویژه در بخش كودك كتابخانه ها از قبیل قصه گویی و ایستگاه نقاشی .

 

- برگزاری مسابقه كتابخوانی آنلاین شهرستانی در بین اعضاء ، مراجعین ، كاركنان ادارات و عموم مردم .

 

سه شنبه 28 مرداد 1393برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی حکیم هیدجی

  

    دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومي حکیم هیدجی با حضور اعضاء انجمن کتابخانه عمومی شهر هیدج  در مورخ 25/5/93 در محل کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار. و پس از اعلام رسميت جلسه و تلاوتي چند از کلام ا... مجيد دستور جلسه به شرح ذیل قرائت گردید :

        دستور جلسه :

  1. استفاده ازنظرات و پیشنهادات اعضاءانجمن درخصوص راهکارهای عملی با بهره گیری ازظرفیتهای فرهنگی ، در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه
  2. شناسایی و معرفی خیرین جهت بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی آنان در پیشبرد طرح و برنامه های عمرانی و فرهنگی کتابخانه
  3. پیگیری محوطه سازی کتابخانه

 

مصوبات :

1 .مصوب گردید تعدادی از کلاسهای پرورشی مدارس ؛ زنگ کتابخوانی  و کلاس مرجع شناسی  با بخشنامه آموزش و پرورش به مدارس و با همکاری شهرداری در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان جهت ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان در محل کتابخانه عمومی حکیم هیدجی  برگزار گردد .

2. مصوب گردید ضمن اطلاع رسانی دانش آموزان عضو ممتاز  رتبه های برتر کنکور در مقاطع مختلف و برندگان مسابقات ملی در وبلاگ و تابلو اعلانات کتابخانه در هفته کتاب از برترینها تجلیل و تقدیر بعمل آید .

3- مصوب گردید فعالیتها ، خدمات و برنامه های کتابخانه جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق نهاد نمازجمعه ، اماکن عمومی ، مساجد و استندهای شهرداری بخصوص در بین خانواده ها  تبلیغ و اطلاع رسانی گردد .

4- مقرر گردید نشست مشترکی با حضور اعضاء انجمن کتابخانه و مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی استان جهت تعامل بیشتر در خصوص طرح ها ، برنامه ها و اعتبارات عمرانی برگزار گردد .

5 –مقرر گردید مسوول کتابخانه نسبت به بررسی و اعلام مشکل تاسیسات گرمایشی کتابخانه با هماهنگی واحد عمرانی اداره کل اقدام نماید .

6- مقرر گردید طرح محوطه سازی کتابخانه حکیم هیدجی ( طرح ارسالی اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی)  که در جلسات قبلی انجمن توافق گردیده با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری هیدج ( تامین مصالح مورد نیاز ) و پرداخت دستمزد توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت گیرد به صورت فاز بندی اجرا گردد .

7 –مقرر گردید اداره کل کتابخانه های عمومی استان نسبت به برآورد هزینه اجرایی تفکیکی ؛ مصالح مورد نیاز و تامین اعتبار دستمزد طرح محوطه سازی کتابخانه حکیم هیدجی (طرح ارسالی  اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی)  اقدام  و به شورای اسلامی شهر  و شهرداری هیدج اعلام نماید .

8 –مقرر گردید مسوول کتابخانه حکیم هیدجی طراحی طرح تاسیسات محوطه کتابخانه را از  مهندس کاظمی پیگیری و نتیجه را کتباً به اداره شهرستان اعلام نماید .

9–شورای اسلامی شهر  و شهرداری هیدج آمادگی خود را در صورت تامین کتاب توسط نهاد کتابخانه های عمومی جهت استقرار ایستگاه مطالعه در مجتمع لاله هیدج و تامین سازه و قفسه کتاب اعلام کردند .

10 –مصوب گردید از زحمات و همکاریهای اعضاء محترم انجمن تقدیر بعمل آید 

 

.

پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:, :: 18:33 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده


در مورخه 93/5/16 همایش انتخاب برتر با موضوع راهکارهای انتخاب رشته های دانشگاهی با حضور اساتید مجرب در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید. در این همایش عزیزان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سوالات خود را در خصوص رشته ها و نحوه ی انتخاب رشته و موارد مرتبط با کارشناسان مطرح نموده و کارشناسان حاضر ضمن ارائه راهنمایی های لازم، در خصوص برخی از رشته های دانشگاهی مطالبی را ارائه نمودند.

 

پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:, :: 18:38 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به مناسبت خجسته سالروز نیمه شعبان و ولادت آقا امام زمان(عج) مراسم جشنی ویژه خواهران در محل کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید.

برنامه های اجرا شده در این مراسم شامل مولودی خوانی، سخنرانی حجه الاسلام قادر فاضلی(استاد دانشگاه و از شاگردان علامه حسن زاده آملی و علامه محمدتقی جعفری در باب ایام نیمه شعبان و وجود مبارک امام عصر، دکلمه خوانی و ... بود.

یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, :: 19:32 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

 

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی به منظور جذب نونهالان به کتابخانه و ایجاد فضایی شاد برای این عزیزان، اقدام به برگزاری کلاسهای قصه گویی با عنوان قصه های خوب برای بچه های خوب همراه با اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم کارتونی در محل کتابخانه حکیم هیدجی نموده است . تمامی عزیزان می توانند بصورت رایگان در این کلاسها شرکت نمایند.

زمان : چهارشنبه ها   از ساعت 15 إلی 16:30

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

در روز شنبه مورخه 92/12/10 نشستی با سخنرانی پروفسور ثبوتی در زمینه  اهمیت و جایگاه پژوهش در ایران، در محل کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید.

 

پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

جلسه انجمن کتابخانه عمومی حکیم هیدجی در مورخه 92/11/30 با حضور اعضای انجمن و به ریاست آقای گل محمدی بخشدار محترم و ریاست انجمن و آقای صادقی معاونت محترم اداره کل کتابخانه های استان در محل کتابخانه عمومی برگزار گردید. در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی در خصوص محوطه سازی، گسترش سالن مطالعه و سایر مشکلات و نواقص اتخاذ گردید.

 

سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, :: 18:50 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

برگزاری همایش مهارتهای ارتباطی والدین با نوجوانان در مورخه 1392/11/29در محل کتابخانه حکیم هیدجی

پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, :: 13:24 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده


برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت دهه فجر انقلاب در محل کتابخانه عمومی حکیم هیدجی

 

یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

قطاره باغــلی د گـــلدی روندگان صفر                       نظامیـــلن یریمزدی مهارسیز دوه لر
کجاوه لرده نه اورتوک نه فرش و غـالیه لر                  سنیق کجاولر اوستی آچوخ مقام خطر
قدم آتور دوه لر مهره سین که زنگه  چالور                جـرس  ترانه ایدور نغمه عزا اوجـالور

      دومین  سوگواره شعر عاشورایی با عنوان" سنیق کجاولر" روز جمعه مورخه 29/9/1392  با همت کانون ادبی حکیم هیدجی ( کتابخانه هیدج ) و با همکاری شورای اسلامی شهر هیدج در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, :: 14:26 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی به استحضار می رساند به همین مناسبت هفتمین سوگواره شعر عاشورایی با عنوان سنیق کجاوه لر رأس ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه مورخ 29/9/92 با حضور شعرای منطقه در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی هیدج برگزار می گردد، لطفا با حضور و خوانش اثر خود موجبات شکوه و عظمت مراسم و سرافرازی ما را فراهم آورید.

پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, :: 19:13 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی حکیم هیدجی اقدام به ثبت نام رایگان از تمامی عزیزان دوستدار کتاب و کتابخوانی نموده است.

مهلت ثبت نام از تاریخ 25/8 لغایت 2/9

مدارک لازم جهت ثبت نام :

تکمیل فرم عضویت

1قطعه عکس 4*3

5000ریال هزینه صدور کارت

(به همراه داشتن شماره ملی الزامی است)

دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 13:18 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده
گزارش مراسم شب شعر در مورخه 30/7/1392 انجمن ادبی حکیم هیدجی به همکاری نهاد نماز جمعه اقدام به برگزاری مراسم شب شعری با عنوان از "منای عشق تا ندای عشق" با موضوع غدیر در شعر شاعران نمود . در این مراسم که با حضور شعرایی از شهرستان ابهر و خرمدره و شهر زنجان برگزار گردید ابتدا آقای عسگری ریاست محترم شورای اسلامی شهر هیدج ضمن خیر مقدم گویی به شاعران با بیان این مطلب که " هر اندیشه ای در ظرف هنر جاودانه شده است ، شعر را حاصل عرق ریزان روح شاعر و جاودانگی اندیشه ها را همگام شدن با شعر و هنر دانسته و یاد و خاطره شعرای بزرگ را تا زمانی که آواز باد وباران در جهان به گوش می رسد زنده و جاودانه دانستند . پس از ایشان ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ربیعی امام جمعه محترم شهر هیدج با تبریک اعیاد غدیر و قربان به چهار ویژگی عید و وافعه روز غدیر اشاره نموده و بیان داشتند که : روز غدیر روز ناامیدی کفار از ایجاد خلل در دین اسلام است . خداوند در این روز نعمت را بندگان خود عطاء نموده و عظمت دین اسلام را به حدی رسانده است که خود خداوند نیز راضی است . در ادامه برنامه ، شاعران به خوانش سروده های خود در رابطه با عید غدیر و دهه ی ولایت پرداختند . از جمله میهمانان حاضر در این مراسم می توان به حضور ارزشمند شعرایی از استان همانند خانم ثریا ( آیلار ) بخشی و شعرایی از دیگر شهر ها همانند آقای سیروس محمد بیگی ، استاد جعفری، آقای دانش نیا اشاره نمود . در پایان مراسم به تمامی شاعران شرکت کننده در مراسم لوح تقدیر و جوایزی از طرف کانون ادبی با همکاری مالی شورای اسلامی شهر هیدج اهداء گردید

باغ گلی بدون خس و خار , هیدج است             گشته چنان بهشت پدیدار, هیـــــدج است

خاکش زر و اهالی آن جمله زرشنـاس               از علم و معرفت شده سرشار ,هیدج است

در عرصه های علم و فن و نخبه پروری               دائم حماسه ساز و میاندار, هیـــــدج است

بیش از چهل شهید سرافراز و پاکبـــاز                تقدیم کرده در ره دلدار , هیــــــــــــدج است

از دل  نظر کنی همه ی شاخــه های آن             شاداب و پر طراوت و پربار , هیـــــــدج است

نامش همیشه بوده زبانزد به سروری                ضرب المثل به نیکی کردار , هیــــــدج است

در دل نهفته است گهرهایی از کمال                 فخرش گذشته است از حد آمار, هیدج است

در آسمان منطقه همچون ستاره ای                 پرتوفشان و منبع انوار , هیـــــــــــــدج است

شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 14:24 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به اطلاع کلیه علاقمندان به شعر و داستان  نویسی می رساند  جلسات کانون ادبی حکیم هیدجی زیر نظر کتابخانه هیدج روزهای سه شنبه هرهفته در محل کتابخانه دایر می باشد کلیه علاقمندان می توانند جهت شرکت در این کلاس و استفاده از اساتید مجرب در این زمینه ها به کتابخانه عمومی حکیم هیدجی مراجعه نمایند

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 666
بازدید کل : 97517
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1